luni, 19 februarie 2024

Ce ne dorim un copil antisocial sau un copil dezvoltat armonios?

    Subiectul ultimelor zile. Un antrenor de înot de la Clubul sportiv Dinamo, a fost acuzat de o faptă abominabilă și reprobabilă precum că ar fi violat o fetiță de 7 ani în timpul antrenamentului. Acesta ulterior în timpul anchetei a recunoscut agresiunea sexuală fapta pe care ar fi comis-o în bazin, chiar de față cu părinții micuților înotători, inclusiv a mamei copilei, conform surselor citate. 

     Motiv pentru care am început să aud în mediile apropiate mie discuții interminabile ca: "Ce încredere să mai am să-mi duc copilul la un sport?", "Dacă de fată cu părintii, un antrenor a putut să facă o astfel de faptă, dar când eu nu voi putea fi prezent oare antrenorul ...?", "Dacă îmi duc copilul la un sport cine îmi garantează mie ca nu va păți la fel?", "Dacă în curtea MAI unde printre antrenori se află chiar și cadre ale MAI a putut să se întâmple așa ceva, păi la un club oarecare ce se poate întâmpla?" iar acestea sunt doar cele pe care le-am reținut și pe care le reiterez acum rapid.

Atunci ce facem? Ne izolăm copiii în casă și îi facem antisociali? Obezitate și supraponderabilitatea sunt afecțiuni într-o continuă creștere în rândul copiilor. 

Iar într-o lume în care telefonul, tableta sau calculatorul răpesc în totalitate timpul liber și nu numai al copiilor, într-o lume în care tot mai des copiii și adolescenții sunt atrași spre consumul de substanțe "legale" sau ilegale noi îi oprim de la sport? 

SPORTUL rămâne unul din activitățile ce poate ține departe copiii de toate acestea și îi poate dezvolta armonios. 

Haideți să NU oprim copiii de la sport doar pentru că a existat un specimen  pe care nu-l putem numi om și care a făcut acea faptă groaznică.

Sunt mândru că am doi copii ce practică sportul, doi copii ce știu ce este munca în echipă, doi copii ce alocă cât mai puțin timp pentru telefoane, tablete, etc., doi copii ce știu să socializeze, să lupte și să muncească pentru a obține performantă, doi copii ce nu se ascund după fusta mamei și își iau viața în piept pentru că acolo în sport nu există mama, tata, bunica și alți protectori care să le ofere pe tavă orice își doresc. Sunt doar ei și dorința lor de a învinge de a fi cei mai buni. Asta este sportul.

MENS SANA IN CORPORE SANO!

CHIT CHIT SMY-RNA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu