marți, 13 februarie 2024

3 zile cu 48 de RON?!

Robert Negoiță spunea mai zilele trecute că el "mănâncă trei zile din cumpărături făcute cu 46 de lei". 

Declarația lui a încins spiritele și a urmat circul pe canalele de social media.

Zeci de tiktok-uri și reel-uri, mii și mii de comentarii care-l făceau în fel și chip. Pentru activitatea politica și eu l-as huli însa nu pot să nu fiu realist și să spun DA se poate trai 3 zile cu 48 de lei.

Azi mă aflam la cumpărături în supermarket și mi-am adus aminte de explozia mediatică pe subiect. Fără să stau pe gânduri mi-am pus pe "hârtie" adică în notițele aplicației de supermarket ingredientele pentru a încerca să fac ceva de mâncare din care sa se poată mânca 3 zile. Dacă îmi făceam temele de acasă croiam un meniu poate mai elaborat dar așa m-am rezumat la ceva făcut pe genunchi și în grabă.
Iată ce am ales:

- Ardei umpluți (deja este un preparat care îmi cheltuie aproape întregul buget) 12 buc adică 4 ardei pe zi
- Chiftele
- Orez cu lapte

Și am început să pun în cos să văd dacă mă încadrez.       
Ardei gras 12 bucăți 13.44 RON, 3 buc ceapă 0.96 RON, 1 morcov 0.29 RON, Orez 6.29 RON, pastă de tomate 1.99 RON, 1 kg carne tocată porc, 1 litru lapte 3.79 RON, și 2 pâini 2.58 RON. Ar mai fi trebuit să iau mărar și pătrunjel dar nu aveau, deci încă 3 RON verdeață pe care îi adăugăm la calculul din aplicație. Și teoretic m-am încadrat. Evident, sarea și piperul le pun din buzunarul meu. Nu?



Corect, nu sunt produse autohtone, poate calitatea este îndoielnică sau să mănânci 3 zile aceleași feluri de mâncare poate ca este grețos pentru unii. Dar se poate! Fără icre negre, vită braziliană, foie gras, Saint Jacques și alte floricele. Cu produse low cost, se poate, clar.
Asa dar, accept un challenge în care să vă creionez un meniu pentru 30 de zile cu un buget de 480 RON. Meniu în care un fel de mâncare să nu se repete mai mult de doua ori sa cuprindă mic dejun, prânz și cină. Evident la acest challenge adăugăm și un pariu. Nu? Aștept guralivii, țațele, maimuțoii și mahalagioaicele să iasă la interval. Până atunci dragele și dragii mei puneți mâna și gătiți mâncare ca să puteți ști dacă se poate trăi cu 48 RON 3 zile. Dacă comenzile de catering vă sunt familiare și zilnic sunteți abonați la astfel de comenzi sau singurele mese gătite pe care le mâncați sunt cele de la restaurant atunci se explica habarneala de care dați dovada.

CHIT CHIT SMY-RNA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu